„This War of Mine” 11 bit studios w kanonie lektur szkolnych

This post is also available in: English

Decyzją polskiego rządu od przyszłego roku szkolnego (2020/2021) kanon, nieobowiązkowych lektur szkolnych zostanie uzupełniony o nową nietypową pozycję – grę wideo „This War of Mine” autorstwa 11 bit studios. Jest to działanie pilotażowe, które w razie powodzenia pozwoli na włączenie do programu kolejnych tytułów gier.

Pilotażowy program rządu: gry wideo w kanonie lektur szkolnych

Kancelaria Premiera poinformowała o włączeniu do kanonu polskich, nieobowiązkowych lektur szkolnych gry wideo „This War of Mine” autorstwa 11 bit studios. Jest to początek nowatorskiego programu pilotażowego na skalę światową, który w miarę rozwoju ma objąć kolejne produkcje polskiego GameDev’u, ale niewykluczone, że także tytuły zagraniczne. Program obejmie również zapewnienie odpowiedniej infrastruktury umożliwiającej darmowy dostęp szkół do wybranych gier.

Premier Mateusz Morawiecki komentuje, że wprowadzenie gier do kanonu polskich lektur pozwoli młodym Polakom na pogłębienie wiedzy utrwalonej w produkcjach branży gamingowej.

„Poprzez włączanie gier do systemu edukacji będziemy poszerzać naszą wyobraźnię i wnosić coś nowego do kultury – nie tylko polskiej, ale i całego świata” – mówi Premier.

Sama gra „This War of Mine” opowiada o mieście w czasie wojny z perspektywy cywili zmagających się z trudnościami w zastanej ich rzeczywistości.

„This War of Mine” zostanie dodane do listy lektur szkolnych dla uczniów szkół średnich od przyszłego roku szkolnego (2020/2021). Gra będzie lekturą przeznaczoną wyłącznie dla osób pełnoletnich. Gra wydana w roku 2014 jest jednym z głośniejszych tytułów krakowskiego 11 bit studios, którego monetyzacja do tej pory utrzymuje się na wysokim poziomie.

Polski przemysł gamingowy rośnie w siłę

Przemysł gamingowy jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów w polskiej branży rozrywkowej. Równolegle rośnie jego siła na arenie międzynarodowej. Prócz samego tradycyjnego jego rozumienia jako sprzedaż gier wideo i ich użytkowanie przez rzeszę graczy, ma on inne wymiary. Szczególną uwagę warto zwrócić na wycenę giełdową największych polskich spółek gamingowych, która na chwilę obecną przekracza już 40 mld zł. W ciągu kilku miesięcy urosła o ponad 10 mld zł. Same przychody polskich spółek gamingowych notowanych na GPW (uwzględniając także pozagiełdowego Techlanda) są dużo niższe i oscylują wokół miliarda złotych. Gross tych przychodów, bo 97% z nich alokowanych jest na rynkach zagranicznych.

przychody-polskich-producentów-gier

Największym polskim producentem gier wideo jest CD Projekt, którego kapitalizacja wynosi 39,2 mld zł. Wspomniane 11 bit studios również jest spółką giełdową z głównego parkietu, a jej wartość to 1,3 mld zł.

Rządowe wsparcie i promocja polskiego GameDev’u

Można uznać, że pilotażowy program stopniowo wprowadzający kolejne gry do kanonu polskich lektur jest działaniem polskiego rządu mającym również na celu promocję rodzimej branży gamingowej. Od 2016 r. funkcjonuje także program sektorowy GameINN na dofinansowanie branży gamingowej w ramach środków unijnych (budżet to ok. 500 mln zł). Jego celem jest zwiększenie konkurencyjności krajowego sektora producentów gier wideo na rynku globalnym w perspektywie do roku 2023. Rząd pracuje również nad projektem ustawy zakładającej ulgi podatkowe dla producentów gier wideo. Głównym warunkiem ubiegania się o ulgę podatkową jest przedstawienie projektów wykorzystujących polski lub europejski dorobek kulturowy i posiadających kulturotwórczy lub innowacyjny charakter.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.