/ / / Gracze gotowi na zakupy

Gracze gotowi na zakupy

gaming

This post is also available in: English

Na przełomie stycznia i lutego, podczas turnieju IEM Katowice 2021, ESL Polska postanowiła sprawdzić potencjał marketingowy sceny esportowej. Badanie dotyczyło różnych aspektów, od oglądalności wydarzeń sportowych do zakupu niezbędnego sprzętu do grania. Jak wynika z analiz, nastroje zakupowe wśród fanów esportu są optymistyczne.

Sygnał dla producentów sprzętu gamingowego

Pomimo pandemii Covid-19, w tegorocznej edycji IEM Katowice 2021 gracze wykazywali dość optymistyczne sygnały dotyczące zakupu nowego sprzętu. Według sondażu, co piąty badany jeszcze w tym roku zadeklarował, że na pewno zmieni swój komputer, a 30% nie wyklucza takiej możliwości. Zdecydowanie gorzej wypadły plany zakupowe dotyczące laptopów. Tylko 5% badanych planuje taki zakup, a aż 85% stwierdziło, że na pewno tego nie zrobi. Większą popularnością wśród miłośników esportowych wydarzeń cieszą się smartfony. Co piąty badany potwierdził zamiar zakupu nowego telefonu w 2021 r., a co czwarty rozważy taki zakup.

Ciekawe są również wyniki dotyczące zakupu konsoli. Pod koniec poprzedniego roku na całym świecie miały miejsce premiery konsol nowych generacji, jednak ze względu na pandemię oraz trudności związane z pozyskiwaniem komponentów, wciąż duża liczba graczy na świecie ma problem z pozyskaniem takiego sprzętu. Według badania ESL Polska na nową konsolę zdecyduje się w tym roku co dziesiąty fan esportu. Jednocześnie ponad 23% nie wyklucza takiej opcji.

Podzespoły również w planach zakupowych

Dużą popularnością, cieszą się również podzespoły komputerowe. Do końca 2021 r. blisko co trzecia (29%) badana osoba deklaruje chęć zakupu nowej karty graficznej, pamięci ram oraz monitora. Niewiele mniej (27%), kupi też dysk twardy i nowe słuchawki. Na końcu znalazły się myszka oraz klawiatura z wynikami odpowiednio 26% i 25%.

“Gry komputerowe i esport wyrastają na jedną z najbardziej atrakcyjnych i angażujących form spędzania wolnego czasu. Z uwagi na to, że aktywności te są domeną głównie młodych ludzi, przebywających często w świecie online, są oni idealnym targetem dla marketerów promujących swoje usługi i produkty w Interencie. Jak pokazują praktycznie wszystkie dostępne badania, wartość rynku oraz esportowa widownia będzie tylko rosła. Czas więc na poważnie zainteresować się esportem, zanim zrobią to inni.” – podsumowuje Adrian Kostrzębski.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *